1402/12/29        
صفحه اصلی | فروشگاه | | ارتباط با ما | درباره ما | پرداخت وجه | English
         
آخرین فرصت های شغلی

لیست کارجویان منتخب
کارجویی انتخاب نشده
 

بنام خدا

در ذيل اين صفحه مطالب گزيده اي از منابع مختلف در چارچوب كار ، اشتغال و تامين اجتماعي كه براي جويندگان كار ، كارفرمايان و پژوهشگران مناسب مطالعه مي باشد تهيه شده است .

 

يافتن كارفرمايان

حالا كه يك رزومه خوب نوشته ايد بايد آن را به دست كارفرمايان برسانيد. اما چگونه ميتوان كارفرماهاي مناسبي پيدا كرد؟ چطور مي توانيد شركتها، سازمانها، كارگاهها يا جاهايي را پيدا كنيد كه بخواهند شما را استخدام كنند؟ براي اينكار مي­توانيد از راه­هاي مختلف اقدام كنيد كه چند مورد از آنها را بررسي مي­كنيم براي مطالعه ادامه مطلب كليك كنيد

چگونه يك رزومه جالب توجه بنويسيد

رزومه چيست؟ رزومه مشخصات و سوابق حرفه اي شماست. هدف رزومه اين است كه كارفرما با مطالعه آن (سوابق شغلي داوطلبان استخدام) متوجه شود آنها از چه مهارتهايي برخوردار هستند، چه تجربياتي دارند، چه نوع كارهايي را انجام داده اند و از نظر علمي و عملي در چه سطحي هستند براي مطالعه ادامه مطلب كليك كنيد

چگونه مي توانم شغل خوبي بدست بياورم

چگونه ميتوانم شغل خوبي بدست بياورم؟ چگونه ميتوانم در جاي خوبي استخدام شوم؟ چگونه ميتوانم.....؟
اينها سؤالاتي است كه كارجويان هميشه از خود مي پرسند زيرا همه مايلند كاري خوب با درآمد مناسب داشته باشند.
براي مطالعه ادامه مطلب كليك كنيد

چگونه مي توانم شغل خوبي بدست بياورم 2

در قسمت قبلي گفتيم كه براي بدست آوردن يك شغل خوب ابتدا بايد خودتان را بشناسيد تا بدانيد چه نوع شغلي مناسب شماست. اين خودشناسي ميتوانست با توجه به شغل انتخابي شما نقص هاي شما را هم مشخص كند و در نتيجه شما مي توانستيد با انجام كاري نقص خود را برطرف كرده و به حد مطلوب برسيد براي مطالعه ادامه مطلب كليك كنيد

نحوه نگارش رزومه ، مشخصات شخصي ، شغلي و تحصيلي جويندگان كار

رزومه متنی است چند صفحه ای حاوی اطلاعات و مشخصات فردی که قبل از مصاحبه در اختیار کارفرمایان قرار گرفته و به آنان امکان میدهد تا ارزیابی اولیه ای از توانایی های شغلی شما داشته باشند. در واقع رزومه باید تصویری ذهنی از شما و فعالیتهای شغلیتان، به خواننده ارائه کند. از این حیث رزومه جنبه ای تبلیغاتی دارد بدین ترتیب که ویژگیهای مؤثر و مفید خود را در اختیار کارفرما قرار میدهید و به نوعی سعی میکنید تا وی را متقاعد سازید که از بین چندین داوطلب، شما را برای شرکت در مصاحبه انتخاب نماید. رزومه باید به طور مثبتی مهارتها و توانایی های شما را نشان دهد. رزومه در عین حال که باید صادقانه باشد، وبایدعاری از تعارفات و شکسته نفسی باشد.
رزومه زندگی نامه، شرح گذشته و یا حال شما نیست (هر چند که قسمت عمده آن مربوط به سوابق کاریتان میشود). اولین هدف رزومه جلب توجه کارفرماست. بنابراین در هر جمله ای که مینویسید باید سعی کنید به نوعی علاقه و توجه خواننده را جلب کنید. یک رزومه خوب میتواند کلید موفقیت شما در امر کاریابی باشد. به آن از دید انجام وظیفه نگاه نکنید.
شیوه های متفاوتی برای نگارش رزومه متداول و مرسوم است و هر کس به مقتضای سلیقه و هدفی که از نگارش رزومه دارد ، شیوه خاصی را بر می گزیند . اما به طور کلی اصول و سرفصل بندی عمومی رزومه ها به شرح زیر است:
 جزئیات شخصی(Personal Details) -1
اغلب رزومه ها با این بخش آغاز می شوند . آن چه می بایست در این بخش ذکر شود شامل نام ، آدرس ، شماره تلفن ، آدرس پست الکترونیک و تاریخ تولد است.
 پروفایل شخصی(Personal Profile) -2
وارد کردن پروفایل در رزومه امری سلیقه ای است و ضروری محسوب نمی شود . آن چه در پروفایل به نگارش در می آید ، تصویری کلی و گویا از شما است که به طور جزئی تر در سایر بخش های رزومه ذکر می شود.
 تحصیلات و توانایی های علمی(Education and Qualifications) -3
این بخش شامل تمام سوابق تحصیلی و علمی شما ، از دیپلم دبیرستان و نام دبیرستان گرفته تا آخرین مدرک تحصیلی ، رشته ها و گرایش ها و زمان بندی هر دوره ی تحصیلی خواهد بود. به یاد داشته باشید که حتماً ذکر کنید در حال حاضر مشغول گذراندن چه دوره ای هستید . سایر دوره های علمی – کابردی که در کنار تحصیل آکادمیک گذرانده اید را هم حتماً بنویسید.
 سوابق شغلی (Skills and Work Experiences) -4
در این بخش باید کل سوابق شغلی شما ، اعم از تمام وقت یا پاره وقت ، با ذکر نام و تلفن یا آدرس محل کار ، به اضافه تاریخ و دوره اشتغال فهرست شود.
 انتشارات و مقالات(Publications) -5
فهرست کتب و مقالاتی که منتشر کرده و یا در کنفرانس ها ارائه نموده اید به اضافه زمان انتشار را در این بخش بیاورید. اگر خلاصه مقالات را به رزومه ضمیمه نمایید بهتر است.
 سایر اطلاعات(Additional Information) -6
نگارش این قسمت ضروری نیست ، اما چنان چه لازم دانستید توضیحی جانبی روی سوابق تحصیلی و شغلی خود بنویسید ، می توانید این بخش را اضافه نمایید.
 علائق(Interests) -7
فهرستی از علائق خود در زمینه های فوق برنامه مثل ورزش یا هنر را در این بخش بنویسید و احیاناً اگر سوابق حرفه ای در این زمینه ها دارید حتما ذکر کنید.
 معرف ها(References) -8
نام ، رتبه ، درجه تحصیلی ، آدرس یا تلفن و کلاً اطلاعات مربوط به معرفین خود ( که معمولا اساتید شما هستند ) را در این بخش بیاورید . این معرف ها می بایست همان معرفینی باشند که توصیه نامه های شما را تکمیل نموده اند.
* سایر توصیه ها
- پیش از نگارش رزومه ، خوب در مورد سوابق تحصیلی و شغلی خود فکر کنید تا چیزی را از قلم نیاندازید . سعی کنید تا حد امکان ، مدارکی دال بر سوابقتان آماده و ترجمه کنید تا ضمیمه رزومه نمایید.
- از دروغگویی یا بزرگنمایی جداً پرهیز کنید ، ممکن است برایتان دردسر ساز شود!
- بهتر است رزومه را در ۲ روی یک کاغذ A4  تنظیم نمایید. بهترین حجم رزومه در همین حد است.
- حتماً چند نسخه اضافه از رزومه برای خودتان نگه دارید تا در صورت لزوم از آن ها استفاده کنید.
- در مورد نگارش انگلیسی ، حتماً درباره متن رزومه با یک مترجم و یا کسی که انگلیسی ادبی را به خوبی می داند مشورت کنید.
- رزومه را حتما تایپ کنید و از ارائه رزومه دست نویس جداً خود داری کنید.
 
پنج مانع پيشرفت در كسب وكار
آنچه در پي مي‌آيد تعدادي از موانع پيشرفت در كسب و كار است كه راه‌حل مواجهه با هر كدام از اين عوامل نيز  ارايهشده است. توصيه مي‌كنيم همه كارجويان و همچنين شاغلين حتما اين موانع را به خاطرداشته باشند تا بدانند در برخورد با آنها چگونه عمل كنند .
1) اگر در کاري شکستبخوريد، بازنده هستيد: اين اتفاق ممکن است در تمام طول دوران تحصيلي و يا دورانشغلي براي ما اتفاق بيفتد. همه انتظار دارند که ما هميشه برنده، برنده، و برندهباشيم. شما بايد اين عقيده را در ذهن خود پرورش دهيد که اگر چيزي را امتحان کرديد،و در آن شکست خورديد، بايد آنقدر آنرا تکرار کنيد تا به نتيجه مطلوب دست پيدا کردهو پيروز شويد. اگر شما معتقد باشيد که اگر در کاري شکست خورديد، آنوقت بازنده هستيدپس بايد بدانيد که با اين تفکر تمام مردم دنيا بازنده محسوب مي شوند. با يک چنيناعتقادي فقط خودتان را از صحنه پيشرفت دور نگه مي داريد. يک ايده نوين را جايگزيناين تفکر غلط کنيد.
2) اگر اجباري به تغيير نيست چرا تغيير کنيم: منظور من ايننيست که به خاطر اصل تغيير و تحول در زندگي خود تغيير ايجاد کنيد. بلکه افراد بايدبا پيشرفت تکنولوژي خودشان را وفق داده از نوآوري ها بهره بيشتري در کارهاي خودببرند. ما بايد تغيير کنيم تا بتوانيم در زندگي به جلو پيش برويم. تا آنجايي که ميتوانيد از افرادي که به سکون تما يل دارند و از تغيير و تحول خوششان نمي آيد پرهيزکنيد. اگر متوجه تغييري مي شويد که مي تواند در زندگي شما پيشرفت ايجاد کنيد حتماآن را امتحان کنيد.  
3) تو به اندازه کافي مهارت نداري که از پس آن بربيايي: هيچ‌کس در زندگي از همان ابتدا به اندازه کافي در کاري مهارت بالا نداشته و همهبالاخره از يک جايي کار خود را شروع کردند. اگر تصميم داريد کاري را انجام دهيد، پساز همين حالا شروع کنيد، به اين دليل که خيلي چيزها را در مورد آن مطلب نمي دانيد،به خود استرس ندهيد. حتما نبايد مدرک دانشگاهي داشته باشيد تا بتوانيد از عهده کاريبر بياييد. بايد آنقدر تلاش کنيد تا به هدف خود برسيد. منابع ديگري بجز دانشگاه همهستند که مي توانند اطلاعات مفيدي را در زمينه هاي مختلف در اختيار شما قرار دهند. فقط بايد راه و روش مناسب را پيدا کنيد. اگر کارهايتان را به درستي انجام دهيد و ازراه درست وارد شويد و ارزش هاي خود را دست کم نگيريد، به راحتي ديگران متوجهتوانايي هاي شما خواهند شد. 
4) براي شروع کاري تازه خيلي دير شده: شايد روزيبرسد که ميانگين سن انسان ها به 100 سال نيز افزايش پيدا کند. اين بدان معناست کههيچ وقت براي شروع کار تازه اي دير نمي شود. شروع يک کار يا معامله تازه، راهمناسبي است که ذهن خود را فعال نگه داريد. همچنين اين کار مي تواند اشتياق لازمبراي انجام ساير کارها را نيز در اختيار شما قرار دهد. به هر حال هر کسي در يک سنياز دنيا مي رود، اگر بخواهيد منتظر روز مرگ خود بنشينيد، آنوقت به هچ کاري نميرسيد، پس فقط هر کار تازه اي را امتحان کنيد، اينطوري از زندگي لذت بيشتري خواهيدبرد.
5) قدر و لياقت شما محدود نيست: اين حقيقت که شما زنده هستيد و زندگي ميکنيد، باعث مي شود که از شما يک انسان منحصر بفرد بسازد. اگر مي خواهيد در تماممراحل زندگي از ديگران برتر باشيد بايد براي آن زحمت بکشيد و تلاش کنيد. همه افرادداراي استعدادها و توانايي هايي هستند که خودشان هم از آنها خبر ندارند. همه چيز راامتحان کنيد تا بالاخره چيزي را که به آن علاقه داريد پيدا کنيد. من به شدت اعتقادبه تغيير و تحول دارم. حتما لازم نيست که در تمام طول عمر خود تنها يک کار را تکرارکنيد. شيوه زندگي کردن خود را آنقدر تغيير دهيد تا اينکه به راهي برسيد که از صميم قلب آنرا دوست مي داريد.*منبع كارمند نيوز*
    
افراد كارآفرين به چند طبقه تقسيم مي شوند ؟
كارآفرينان به عنوان بخشي از فعالان حوزه كسب و كار در جامعه ، براساس سن ،جنسيت ، نوع تجارت و كاربري تكنولوژي ، طبقه بندي مي شوند .
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) اين طبقه بندي اگرچه به اشكال
مختلف صورت گرفته ، اما معمول ترين آن كه هم اكنون در جهان به آن استناد مي شود به 19 بخش تقسيم مي شود .
 كارآفرينان صنعتي :
اين دسته شامل كارآفرينان بزرگ ، متوسط ، كوچك و خردند كه به ترتيب در كسب و كارهاي بزرگ ، كوچك و خرد مشغول اند.هم چنين كارآفرينان كوچك را
كه به توليد و فروش محصولاتي كه در كارگاههاي صنعتي كوچك خود مي پردازند  نيز مي توان  در زمره اين  تقسيم بندي  قرار داد . اين نوع كارآفرينان
فعاليت هاي صنعتي را در دست مي گيرند .
 كارآفرينان خدماتي :
كارآفرينان اين گروه مرتبط با بخش ارائه و فعاليت هاي خدماتي مانند كارگاههاي تعمير ، نگه داري و مهندسي دكوراسيون داخلي منزل و ... هستند كه مي توانند به مردم ارائه خدمت كنند . اين كارآفرينان نيازمند كسب مهارت و آموزش هاي شغلي به منظور دستيابي به موفقيت هستند .
 كارآفرينان تجاري :
در سالهاي اخير كارآفرينان تجاري مانند كارآفرينان داد و ستدي عمل كرده اند . اين دسته ارتباطي با فعاليت هاي صنعتي و توليد ندارند و فعاليت هاي اقتصادي آنها دادو ستد است . آنها بازارهاي داراي  فرصت مناسب براي رشد و ترقي را شناسايي و اين بازارها را محلي براي فروش محصولات خود تبديل مي كنند . تشكيلات اقتصادي مانند فروشگاههاي لوازم التحرير ، داروخانه ها ، لباس فروشي ها و.... جزو اين دسته به حساب مي آيند .
 كارآفرينان كشاورزي :
اين كارآفرينان خودرا وقف فعاليت هايي مانند كاشت محصولات ، توليد گل هاي صادراتي ، توليد محصولاتي مانند پنبه ، گندم ، پرورش گل و گياه ، پرورش حيوانات ، توليد لبنيات ، پرورش ماكيان و .... مي كنند . اين كارآفرينان با به كارگيري تكنولوژي جديد و پيشرفته و تسهيلات آبياري مدرن ، سمپاشي ، بذرهاي اصلاح شده و ... به حجم توليد و سود بيشتر نسبت به كشاورزي سنتي دست پيدا مي كنند .
كارآفرينان شركتي :
اين دسته از كارآفرينان توانايي و مهارت و نبوغ خودرا در قالب يك شركت نشان مي دهند . يك سازمان براي فعاليت تجاري تشكيل مي شود و به ثبت قانوني مي رسد به نحوي كه داراي شخصيت حقوقي مستقلي مي شود لذا اين نوع كارآفرينان فعاليت هاي تجاري خودرا زير نظر يك شركت ثبت شده قانوني انجام مي دهند .
كارآفرينان نسل اول :
اين دسته هيچ نوع تملك يا تجارت خانوادگي مشخصي در گذشته خود ندارند ، بلكه بنگاههاي اقتصادي خود را با اتكاء به مهارت ها ، تجارب ، كشف و اختراع ها و تخصص هاي خود بنا مي كنند ، در حقيقت آنها كارآفرينان خود ساخته هستند .
كارآفرينان كلاسيك :
اين كارآفرينان از روش هاي قديمي و كليشه اي تبعيت مي كنند آن ها تنها به اقتصاد خود متكي بوده و با وجود آن انگيزه پيدا كرده و مصرانه براي هدف خود تلاش مي كنند .  
كارآفرينان ذاتي :
اين نوع به مهارت خود در تجارت معتقد هستند . آن ها مي كوشند تا مهارت خود را در معاملاتي كه برايشان سودمند است اثبات كرده واز مهارت هاي تجاري خود براي سود بيشتر بهره گيرند .
 كارآفرينان تحريكي :
اين كارآفرينان براي پيشرفت كار خود با دولت تعاملاتي دارند . هرچندگاهي دولت سياستهاي صنعتي براي كمك هاي سودند  و تشويق اعلام مي دارند تا افرادي كه علاقه مند بوده و تجارت هاي خود دارند به آن سمت بيايند . با فراهم آوردن سبد تسهيلات مالي ، قيمت هاي پايين و تامين مواد خام كمياب ، معافيت مالياتي ، آموزش مهارت و ... با اين كارآفرينان كمك مي شود . درحقيقت عمل دولت باعث تحريك افراد براي گرايش به سمت كارآفريني مي شود .
 كارآفرينان خودجوش
اين كارآفرينان تجارت خودرا به صورت خودجوش شروع مي كنند آنها نسبت به روش و شخصيت خود اعتمادبه نفس دارند وروش خودرا صحيح مي انگارند . مهارت دروني و هوش ذاتي آنها رابه سمت تجارت خودجوش سوق مي دهد .
 كارآفرينان زن
اين دسته ازكارآفرينان به گروهي اززنان اطلاق مي شود كه يك سازمان تجاري را ايجاد كرده وآن را ساماندهي مي كند. مثلآ با توجه به قوانين دولت هند ، يك زن به عنوان يك مالك تجاري معرفي مي شود كه كنترل تمام كارهاي شركت رابرعهده دارد و حداقل 51 درصد از سرمايه متعلق به وي بوده و 51 درصد از كاركنان آن زن باشند .
 كارآفرينان روستايي
كارآفريناني كه فرصت هاي مربوط به صنايع روستايي را انتخاب مي كنند ، كارآفرينان روستايي خوانده مي شوند . با توجه به كميسيون صنعت روستايي ، هرصنعت واقع شده در منطقه روستايي است كه جمعيت آن از 10 هزار نفربوده وبه توليد اجناس و خدمات روستايي مشغول باشند .
افزون برآن هرصنعتي كه در منطقه روستايي يا شهرباجمعيت كمتراز 20هزارنفروباسرمايه سه كروردرماشين آلات باشد جزوصنعت روستايي محسوب مي شود. بنابراين كارآفرينان روستايي گستره وسيعي براي ايجادصنعت روستايي و تقويت آن براي رسيدن به تعادل را ايجاد مي كند .
 كارآفرينان مدرن
هميشه كارآفرينان مدرن كالاها و خدمات مطابق با تغييرات را توليد مي كنند و متناسب با نيازهاي روز جامعه به كسب و كار مي پردازند .
 كارآفرينان غيرفني
اين كارآفرينان بيشتربا جنبه هاي غيرفني محصولاتي كه با آنها سروكار دارند ، درگيرهستند .آنها با اصرار سعي در گسترش روشهاي فروش و توزيع براي پيشرفت تجارتشان دارند . طرح آنها براساس تقاضاي افراد است .
كارآفرينان فني
اين نوع كارآفرينان به صورت فني و آكادميك كسب مهارت كرده اند . آن ها كيفيت در پيشرفت كاري و كسب مهارت درتوليد را مرهون همين تسهيلات هستند .
 كارآفرينان انفرادي
اين كارآفرينان معمولآ دربخش هاي كوچك تجاري مشغول به كارند . اين دسته سرمايه ،هوش و مهارت خود را براي تاسيس واحدهاي تجاري كوچك صرف مي كنند . اينگونه كارآفرينان منافعي ازقبيل انعطاف زياد ، قدرت تصميم گيري سريع و قابليت تطبيق با سازمان هاي دولتي را دارا هستند . كارآفرينان انفرادي براي  رسيدن به سود ريسك  مي كنند  .
 كارآفرينان به وسيله سرمايه ارثي
حقوق موروثي فاكتور اصلي براي يك تاجر مي باشد كه مي تواند نشان از موقعيت خانوادگي وي در تجارت نيز داشته باشند.دركشوري مانند هند تجارت هاي تحت كنترل خانواده هاي نظير(بيرلاس تاتاس) و(آمانيس)جزوطبقه بندي محسوب مي شوند.دراين نوع چارچوب تجاري نسل اندرنسل منتقل مي شود .
 كارآفرينان اجباري
كارآفرينان اين گروه توسط شرايط محيطي مجبور به فعاليت مي شوند . افراد بيكار يا بدون سابقه تحصيلي بالا در معرض مواجه با كارآفريني قرار مي گيرند. بسياري از سرمايه هاي اين افراد توسط دولت تامين مي شود.
 كارآفرينان حرفه اي
اين كارآفرينان علاقه زيادي به ايجاد كسب و كارهاي جديد دارند و هيچ گاه به مدت طولاني در يك زمينه فعاليت نمي كنند آن ها تجارت حال حاضر خودرا فروخته و به تجارتي با منفعت بيشتر اقدام مي كنند اين كارآفرينان داراي طبعي نوآورانه براي تبديل كسب و كارهاي خود هستند . *منبع هفته نامه بازار كار*

آنچه مشكلات كسب و كار را آسان مي كند
براي موفقيت در پيشه و كار با توكل برخدا واعتمادبرخويشتن و ديدن افراد كوشا مي توان موفق بود .چه بسا ديده شده ست كه انسانهايي دريك رشته هميشه عقب بوده و شكست خورده اند ولي با تغيير شغل
رشته تحصيلي يا كار موفقيت هاي مهم در زمينه هاي علمي ، تجاري ويا صنعتي حتي سياسي و نظامي به دست آورده اند .
 كارهاي روزانه تان را يادداشت كنيد
همه كارهايي را كه تاقبل از اتمام زمان كاري مي بايست انجام دهيد يادداشت كنيد. وبا انجام هر كار كنارش تيك بزنيد . با اين كار زمان برايتان سريعتر مي گذرد و شما از كارهاي كه انجام داده ايد به خوبي اطلاع مي يابيد. اين كاردر مواقعي هم كه اطرافيان مي گويند شما سريعتر از ساير كارمندان كار نمي كنيد بسيار كمك كننده است زيرا نشان مي دهد كه كارهايتان را كامل و به سرعت انجام داده ايد .
ابتكار به خرج دهيد و كار جديدي را شروع كنيد هميشه شروع كننده شما باشيد .پيشنهاد كارها و پروژه هاي جديد بدهيد. اين مطالب رابا دست اندركاران مربوطه درميان بگذاريد.هدفتان اين باشد كه علاقه خود رابه كار كردن نشان دهيد،اما نگذاريد ديگران بد به شما نگاه وفكركنندبا اين كارها قصد خودنمايي داريد .
 آموزش هاي خودرا بالا ببريد
ازحالت يكنواخت هميشگي بيرون بياييد و دانش خودرا در زمينه حرفه تان بالا ببريد. همينطور كه از نردبان ترقي بالا مي رويد زمان برايتان ارزش زيادي پيدا مي كند.بنابراين سعي كنيد معلومات و علم خود را در كاري كه انجام مي دهيد افزايش دهيد .
مربي داشته باشيد

در هر مرحله اي از كارتان، خوب است براي خود مربي پيداكنيد تا شما را در انجام كارهايتان راهنمايي كند او مي تواند به شما كمك كند تا اين وضعيت را بهتر درك كنيد ودر كارتان موفق تر باشيد. هشيارباشيد و مثبت فكركنيد هركس بايد ازجايي شروع كند.ممكن است از خود انتظار داشته باشيد كه كاري مهمتر و چالش برانگيزتر داشته باشيد اما شكايت نكنيد .از منفي بافي در مورد كارتان دوري كنيد و سعي كنيد بهترين استفاده را از موقعيت فعليتان ببريد. آگاهي هايتان را افزايش بدهيد و مهارت هايتان را توسعه بدهيد . درحد توانايي هايتان كار كنيد وبه زودي خواهيد ديد كه خستگي و ملالت  ناپديد مي شود .
تحسين  و تشكر
سعي كنيد به صورت روزانه از افراد تشكر كنيد. كساني كه كارهايشان را دور از انتظار انجام مي دهند
مستحق تشكر و تمجيد شما مي باشند. البته اگر اين كار را در حضور سايرين انجام دهيد كه ديگر كارتان حرف ندارد.
 باهمه به خوبي رفتار كنيد  
سعي كنيد هرروز صبح در محل كار خود يك كار زيبا و دلپسند را در مورد همكاران خود انجام دهيد به ويژه آنهايي كه مقام پايين تري نسبت به شما دارند . براي مثال پيام تشكري براي آبدارچي كه چاي و شيريني جلسه امروز را درست كرده بفرستيد.اگر فكر مي كنيد ديگران كارهاي شما را زير نظرندارند من يك خبر برايتان دارم .مديران ، هم قطاران و افراد پايين رتبه همه و همه چشم به كارهاي شما دوخته اند و مرتبآ درحال ارزيابي رفتار شما هستند .
 خونسردي خود را حفظ كنيد
زماني كه مسائل جزئي بر وفق مراد شما پيش نرفت نبايد به سرعت از كوره در برويد و بگذاريد چنين مواردي خونسردي شماراازبين ببرد.ازيك زبان مثبت و خوش بينانه درگفته هاي خود استفاده كنيد و حركات بدن خود را كنترل كنيد . به عبارت ديگربه سرعت به سمت جلو و عقب راه نرويد وانگشتان و دستان خودرا به هم نفشاريد . محكم و استوار باشيد وبا قاطعيت صحبت كنيد .
 خيلي زود جلو مشكلات را بگيريد
خيلي سريع بايد راه حل مشكلات را پيداكنيد به ويژه آن دسته ازمسائلي كه باعث بروز جروبحث و دعوا مي شود . اگرشما سرپرست بخشي هستيد وظيفه سنگين تري نسبت به حل مشكلات داريد .
 دورهم جمع شويد
كارمندان دوست دارند احساس كنند شما به آنها و زندگي شخصييشان اهميت مي دهيد .آنها را بعدازكار به مهماني دعوت كنيد ويا باهم به يك مسابقه فوتبال برويد .اين كار خوش نيتي شمارابه همكاران ، خدمه و كارمندانتان ثابت مي كند . امتحان كنيد :يك مهماني كوچك و خودماني ترتيب دهيد به همكارانتان
Mail بزنيد وآنهارا براي نهار به اتاق كنفرانس دعوت كنيد .حتمآ نبايد يك مهماني بزرگ بگيريد .دورهم جمع شدن هاي كوچك و خودماني باعث مي شود كاركنان باهم اتحادبيشتري پيدا كنند
 براي رسيدن به موفقيت مثبت باشيد
بالا رفتن از پله هاي موفقيت شغلي نيازمند كمك ديگران مي باشد. رهبران حرفه اي و موفق كساني مي باشند كه بتوانند در ميان كارمندان و همكاران خود شورو اشتياق ايجاد كنند . اگرتنها مثبت فكركنيد كافي نيست ، بلكه بايد مثبت زندگي كنيد .
 اعتماد آنهاراجلب كنيد
مردم خودبه خود درمقابل افرادي كه مي خواهند نظرشان راتغيير دهند هشيارانه رفتار مي كنند . به همين دليل است كه جلب اعتماد انها يكي از مهمترين قدمها مي شود . بايد به آنها ثابت كنيد كه فردي بي ريا و صادق هستيد و نظرات مفيدي داريد . بايد تسلط كامل روي صحبت هاي خود داشته باشيد .
 نقطه مشترك پيداكنيد
افراد زيادي درمورد مسائل و موضوعات مختلف نقطه نظرات مشابهي دارند . به مخاطبين  خود نشان دهيد كه افكار و ايده هاي شما با مال آنها سازگار است. بايد خودتان را جاي آنها بگذاريد ، نگراني هاي آنها را بفهميد و نسبت به احساساتشان همدردي نشان دهيد .
 سياست به خرج دهيد
با شنوندگانتان همان طوري رفتار كنيد كه دوست داريد با شما رفتار كنند با تن مناسب صحبت كنيد و سر آنها داد نكشيد و صدايتان را هرگر بالا نبريد . مهتراينكه كاري نكنيد كه احساس نادان بودن به آنها دست بدهد . به يادداشته باشيد كه شما مي خواهيد با آنها گفتگو كنيد نه مشاجره . احترام گذاشتن به مخاطبينتان نبايد فراموش شود .
 فروتن باشيد
كسي افراد خودخواه و مغرور را دوست ندارد . حتي اگر بدانيد و مطمئن باشيد كه نظرشما بهترين است
اگرخودبين و خودخواه باشيد ديگركسي به حرفهايتان گوش نخواهد داد . هيچ وقت هم فكرنكنيد كه خيلي زود موفق به متقاعد كردن آنها خواهيدشد ، واقع بين باشيد وهميشه اين احتمال را بدهيد كه شكست بخوريد .
پس انداز كنيد
يكي از موفق ترين سياست مداران ، اندرويانگ ، مي گويد : (( تاثيرگذاري مثل يك حساب پس انداز است .هرچه كمتراز آن برداريد ،سودبيشتري رويش مي آيد )) بدانيد كه قدرت خودرا كجا و چگونه استفاده كنيد . با كمي تمرين خواهيد توانست كه خيلي خوب درتصميم گيريهاي افراد تاثير گذاشته و آنهارا متقاعد كنيد .
باآرزوي توفيق براي شما عزيزان اميدوارم اين مطالب را كپي كنيد ودرروي ميز كارخود بگذاريد ، هرروزآنرا بخوانيد و تكرار كنيد ونسخه اي هم ازروي آن به ديگرهمكارانتان بدهيد تاهرچه بهتر در امور اقتصادي سرعت بيشتري پيدا كنند .
 الف )اموري كه خيرو بركت رازياد مي كند :
 1)رضايت خداوند
2)نمازشب
3)خوش اخلاقي
4) نيكوكاري
5) پرداخت ذكات
6) حسن نيت داشتن
7) صدقه
8) ازدواج
9) دعا براي ديگران
10) باتقوا
11) عدالت در تمامي امور
12) صداقت وخيرخواهي در خريد و فروش
13) اضافه دادن جنس در حين فروختن
14) خواندن سوره واقعه در هرشب
15) قرض الحسنه به ديگران
16) هميشه با طهارت بودن
 ب)چيزهايي كه بركت را نابود مي كند :
 1) خيانت كردن
2) سرقت و دزدي
3) نوشيدن شراب
4) زنا و رابطه نامشروع
5) دروغ گفتن
6) مرتكب گناه شدن
7)‌ مال حرام
8) سبك شماري نماز   
*منبع هفته نامه بازار كار*
 
جزئيات و شرايط اعزام نيروي كار به خارج از كشور
 اعزام از طريق كاريابي هاي مجاز
رئيس كانون كارفرمايي انجمن هاي صنفي دفاترمشاوره شغلي و كاريابي هاي غيردولتي سراسركشور با اعلام اينكه درحال حاضر اعزام نيروي كار به خارج از كشوربه صورت محدود  ودرمشاغل تخصصي صورت مي گيرد،به كشورهاي هدف دراين زمينه اشاره كردو گفت:بيشترين اعزام نيروي كار به خارج ازكشور در حال حاضربه مقصد كشورهاي استراليا ، كانادا، كره جنوبي  وبعضي از كشورهاي اتحاديه اروپا انجام مي شود كه البته بسيار محدود است. وي سپس به نحوه و شرايط اعزام نيروي كار به اين كشورها پرداخت و گفت :متقاضيان اعزام بايد يه كاريابيهاي بين المللي كه داراي مجوزرسمي ازوزارت كارواموراجتماعي هستند مراجعه كنند. مديران كاريابيها موظفند پروانه فعاليت خود را به گونه اي در كاريابي نصب كنند كه مراجعين به راحتي آن راببينند بنابراين متقاضيان حتمآ از وجود اين پروانه وصحت آن مطمئن شوند در صورت عدم وجود اين پروانه مشكلي در فعاليت كاريابي وجود دارد.البته اين شامل كاريابيهاي داخلي نيز مي شود .                                                
استراليا
هاشمي پورسپس به شرايط اعزام نيروي كار به استراليا اشاره كرد و گفت:اين كشور نيروي كارمورد نيازخود  بشكل دائمي و بصورت منطقه اي يا سراسري جذب مي كند .داشتن مدارك فني و حرفه اي براي كار در اين كشور الزامي است . اين مدارك  بايد حداقل  5 يا 6سال سابقه داشته باشند.وي افزود:به طوركلي شرايط جذب نيروي كارتوسط كشوراستراليا بسيارسخت است وكاريابيهاي محدودي روي آن كار مي كنند . اين كشور يكي ديگرازشرايط جذب نيروي كارخارجي را داشتن
 IELTS قرار داده است نكته مهم در داشتن IELTS براي اعزام به اين كشوراينست كه متقاضي اعزام بايد درهرقسمت ازچهارقسمت IELTS شامل reading، listning ، talking ،writing،نمره 6 را بگيردواينگونه نيست كه نمره مجموع قسمت ها 6 شود . اكثركساني كه متقاضي اعزام به اين كشور هستند نمي توانند در 4 قسمت نمره 6 را بگيرند .
 
 كانادا
رييس كانون كارفرمايي انجمن هاي صنفي دفاترمشاوره شغلي و كاريابي هاي غيردولتي سراسر كشور،سپس به شرايط اعزام نيروي كار به كشوركانادا اشاره كرد و گفت:اين كشور3 سال پيش اطلاعيه صادركرد كه براساس آن در 36 رشته و عنوان شغلي براي جذب نيروي كار به صورت مهارتي اعلام آمادگي كرد.مزيت اين اطلاعيه اين بود كه متقاضيان مي توانند درمدت زماني كوتاه نسبت به روال عادي ، مراحل مصاحبه و اعزام خودرا طي كنند اين درحالي است كه روال عادي اعزام نيروي كاربه اين كشورحدود 9 سال به طول مي كشد براساس اين اطلاعيه اين زمان بسيار كاهش يافته بود.
وي افزود: متاسفانه به جز تعداد محدودي كه توانستند با استفاده ازشرايط اطلاعيه مذكوربه كشور كانادااعزام شوند توفيق چنداني در اين زمينه نداشتيم وبه مشكلات بسياري براي اعزام نيروي كار به اين كشور برخورديم .اكثريت كساني كه امسال و سال گذشته براي اشتغال و مهاجرت به كانادا اقدام كرده اند ،پرونده آن ها به روال عادي برگشته كه حدود 9 سال به طول مي كشد.
 اتحاديه اروپا
رييس كانون كارفرمايي انجمن هاي صنفي دفاترمشاوه شغلي وكاريابيهاي غيردولتي سراسركشور درادامه به نحوه اعزام نيروي كار به برخي ازكشورهاي اتحاديه اروپا اشاره كردوگفت:كشورهاي اتحاديه اروپا اشاره كرد گفت:كشورهاي اتحاديه اروپا به طوركلي به علت بحران اقتصادي كه در    حال حاضربه آن دچارهستندوهمچنين كاهش جمعيت اين كشورها نيروي كار جذب نمي كنند . اما برخي ازكشورهاي اتحاديه اروپاازپارلمان اين اتحاديه اجازه گرفته اند كه به طورمحدود تعدادي نيروي كار از خارج جذب كنند .
وي افزود: IELTS موردنظربراي جذب نيروي كارتوسط برخي ازكشورهاي اروپا مثل دانمارك  است . همچنين اين كشورها متقاضيان داراي مدرك تحصيل فوق ليسانس به بالا راجذب  مي كنند.
اين كشورها نيروي كار مورد نظررا باعنوان (اقامت كار) جذب مي كنند .
وي ادامه داد:اخيرآ روزنه هايي براي اعزام نيروي كاربه برخي ازكشورهايي اتحاديه اروپا مانند ايتاليا به وجودآمده كه متقاضيان مي توانند براساس آن ، برمبناي مدارك تحصيلي مورد نيازكشور  مقصد و همچنين ازطريق خريد اقامت دراين كشورها مشغول به كار شوند .
كره جنوبي
هاشمي پور سپس به اعزام نيروي كار به كره جنوبي اشاره كرد و گفت : كشورايران باكشوركره يك قراردادكاري داشت كه از سال 83 معلق شده است . اما كشوركره با روش هاي ديگري جذب نيروي كار مي كند . اين كشوردرحال حاضر به كساني كه به منظورآموزش زبان قصد ورود  به
به اين كشوررا داشته باشنداجازه ورود مي دهد واين افراد مي توانند درحين آموزش زبان،اشتغال  هم داشته باشند به اين معني كه افراد تا ظهر مشغول آموزش زبان و عصرها كار مي كنند .
وي افزود : هرچقدر آموزش زبان افراد پيشرفته ترو مدرك فني و حرفه اي آنان متناسب تربا نياز  بازاركاركشوركره باشد و از سطح بالايي نيزبرخوردار باشد، راحت تر مي توانند دراين كشور مشغول به كار شوند .
 كشورهاي حوزه خليج فارس
رييس كانون كارفرمايي انجمن هاي صنفي دفاترمشاوره شغلي و كاريابيهاي غيردولتي سراسر كشورسپس به وضعيت جذب نيروي كارتوسط كشورهاي حوزه خليج فارس اشاره كرد وگفت :
برخي ازبيمارستانهاي اين كشورها اقدام به جذب نيروي كاراز گروه علوم پزشكي مي كنند كه قراردادهاي منعقده معمولآ كوتاه مدت ويك يا 2ماه هستندمثلآ راديولوژيست يا پزشك متخصص راجذب وبا وي قرارداد يك يا دوماهه ويا حتي 2 هفته اي مي بندند.اين كشورها قرارداهاي بلند مدت با نيروي كار اعزامي ازايران نمي بندند زيرا پزشكان هندي و فيليپيني با قيمت هاي بسيار پايين تري بازار كاراين كشورها را تسخيركرده اند. وبه زبان انگليسي نيزمسلط هستند ونيازبه  IELTS يا آزمون ديگري ندارند .ازطرف ديگروزا رت علوم اين كشورها  درتطبيق مدارك  متقاضيان بسيار مناسب عمل كرده اند .
 
عراق
هاشمي پوردرادامه به بازاركار كشورعراق و وضعيت اعزام نيروي كار به اين كشور اشاره كرد و گفت : بازار كار كشور عراق دربخش كارگرساه كاملآ دراختياركارگران نپالي،فيليپيني و چيني افتاده است . زيرا كارگران اين كشورها علاوه براينكه به زبان انگليسي مسلط هستند ،بسيارهم ارزان هستند.همچنين سازگاري عجيبي با شرايط دارند.
وي افزود: كارگران ماهرجوشكار،كاشي كاروبطوركلي كارگران ساختماني كشورهاي چين ،نپال و فيليپين درحال حاضرباحقوق ماهيانه 200 دلاردركشورعراق كارمي كنند واين باعث شده عملآ بازاركارعراق به خصوص درشمال اين كشورراتسخيركنند.دركشورعراق صنعت  توريسم ، هتل داري و رستوران داري رشد بسيارزيادي داشته است ، ولي در جذب نيروي كارازكارگران نپالي ،چين وفيليپيني استفاده مي كنند . 
 كشورهاي آمريكاي جنوبي
رييس كانون كارفرمايي انجمن هاي صنفي دفاتر مشاوره شغلي و كاريابيهاي غيردولتي سراسر كشور، سپس به موافقت نامه و تفاهم نامه هاي صدور خدمات فني و مهندسي به برخي از كشور  هاي آمريكاي جنوبي ازجمله ونزوئلا و بوليوي ، كه در دولت نهم امضاء شده اند ،اشاره كرد و گفت : دراين زمينه به رغم پيگيريهاي فراواني كه انجمن صنفي كاريابيهاي بين المللي انجام داد  اما متاسفانه نامه ها وبرنامه هاي تدويني درسفارتخانه ها ووزارت امورخارجه به نوعي بايگاني شد و اقدام مشخصي در اين زمينه انجام نشد و عملآ اين بحث مسكوت ماند . وي افزود : به عنوان مثال با كشور بوليوي تفاهم نامه اي داشتيم كه زمين و امكانات كشاورزي دراختيار ايراني ها قرار دهد تا در اين كشور كشاورزي كنند و دراين بخش مشغول به كار شوند  كه متاسفانه پيگيري هاي لازم انجام نشد و مسكوت ماند .
 شركت هاي مهاجرتي 
رييس كانون كارفرمايي انجمن هاي صنفي دفاتر مشاوره شغلي  و كاريابيهاي غيردولتي سراسر كشور درادامه به برخي ازچالش هاي پيش روي اعزام نيروي كاربه خارج ازكشوراشاره كرد و گفت : يكي از اين چالش ها وجود شركت هاي مهاجرتي است كه به شكل موازي با كاريابيهاي بين المللي كارمي كنند ومشخص نيست كه مجوزي دراين زمينه دارند يا خير. شركت مهاجرتي مدعي هستند كه نماينده شركت هاي خارجي در كشورهستند اما كسي بررسي نكرده كه واقعآ اين گونه است يا خير.وي افزود:شركت هاي خارجي پس از ثبت خود كه معمولآ دردبي انجام ميشود مي آيند ويك شركت واجد شرايط را درايران به عنوان نماينده خود معرفي مي كنند. دركشورآيين نامه خاصي براي فعاليت اين شركت ها وجود ندارد ، به همين دليل شاهديم  كه اين شركت ها به كارشان ادامه مي دهند.اين شركت ها دراساسنامه خود كار،اقامت،مهاجرت را مي گنجا نند ازاين طريق اقدام به اعزام افراد مي كنند وتا زماني كه متولي مشخصي نباشند به اين كارادامه مي دهند.
وي ادامه داد:ممكن است تعدادي ازشركت ها درواقع نمايندگي شركت هاي خارجي را داشته باشند ولي اكثرآنها نمايندگي ندارند وبدون پشتوانه مشخص وامكانات مناسب ازجمله وكيل متبحرمشغول به فعاليت هستند و فعاليت آنهابجز سردرگمي مشتري و متقاضيان نتيجه اي ندارد .
هاشمي پوربه اقدامات اخيروزارت كاربه منظورساماندهي مناسب اين شركت ها اشاره كردو گفت وزارت كار تصميماتي به منظورساماندهي مناسب اين شركت ها گرفته كه فعلآ به نتيجه مشخصي نرسيده است.اين تصميمات مستلزم همكاري 5 يا6وزارتخانه ،سازمانها و نهادهاي ذي ربط است .
وي درباره تعامل كاريابيهاي بين المللي با اين شركت هاي مهاجرتي نيز گفت : با  توجه به اينكه ما درحال حاضرقرارداد  كاري با هيچ كشوري نداريم ، مجبوريم با استفاده از ويزاي كاري و يا ويزاهايي كه مي توان با آنها كاركرد اقدام به اعزام نيروي كار كنيم . پروسه انجام اين مهم نيازمند همكاري با شركت هاي مهاجرتي ووكلاي آن هستيم .بنابراين به طوراتوماتيك  با  اين شركت ها كارمي كنند اما بايد اين شركت ها داراي مجوز و برنامه كاري اصولي و همچنين داراي متولي مشخص باشند .
 اعزام نيروي كاردرسال جاري
رييس كانون كارفرمايي انجمن هاي صنفي دفاتر مشاوره شغلي و كاريابيهاي غيردولتي سراسر كشوردربخش ديگري ازاين گفتگوبه اعزام نيروي كاردر سال جاري اشاره كرد و گفت : پيش بيني اعزام نيروي كاربراساس موافقت نامه ها وتفاهم نامه هايي است كه بين وزارت كاركشور با وزارت كار ديگر كشورها درزمينه اعزام نيروي كار بسته مي شود.درسال جاري تنها يك تفاهم نامه در زمينه تبادل نيروي كار و آموزش هاي فني و حرفه اي امضا شده است .
وي افزود : دراين زمينه مقررشده است كارگروه هاي مشترك تشكيل شود وروي آن كاركنند. كار گروه  ها بايد متشكل ازطرف هاي ايراني و تركيه اي باشد تا ازتجارب يكديگردرزمينه اعزام نيروي كاردو كشور به حوزه shingen و يا انگليس و كانادا استفاده كنند .
 ميزان اعزام نيروي كاربراساس برنامه چهارم
هاشمي پوردرزمينه ميزان اعزام نيروي كار براساس برنامه چهارم توسعه نيز گفت : مقرر شده بود براساس اين برنامه 100 هزار نيروي كار به خارج از كشور اعزام شوند كه اين تعداد محقق نشد . تعدادنيروي كاري كه طي اين برنامه به خارج اعزام شد هنوز مشخص نيست زيرا دستگاهها ووزارت خانه هاي مختلفي مانند وزرات خانه هاي بهداشت ، درمان و آموزش پزشكي و جهاد كشاورزي دراين زمينه فعاليت مي كردند كه آمار مشخصي راتا كنون اعلام نكرده اند .
وي افزود : دراين مدت عمده اعزام نيروي كار توسط  كاريابيها يك قرارداد   2هزارنفره با  كره جنوبي بود كه بيش از 1800 نفر ازاين طريق اعزام شدند . كشور عراق نيزازاين جمله كشورها بود كه درطول اين برنامه نيروي كارزيادي به آن اعزام شد اما با توجه به اينكه ميزان ماندگاري  و يا كانال هاي اعزام آنها مشخص نبود تعداد نيروهاي كاراعزام شده به اين كشورمشخص نيست.
 
چشم اندازاعزام نيروي كار
رييس كانون كارفرمايي انجمن هاي صنفي دفاتر مشاوره شغلي و كاريابيهاي غير دولتي سراسر كشوربه چشم اندازاعزام نيروي كار به خارج از كشوربراساس برنامه پنجم توسعه اشاره كرد و گفت : عدد مشخصي دراين زمينه اعلام نشده است اما وزيركارواموراجتماعي تاكيدزيادي براين مساله دارد وبراي اولين بار پستي را دروزارت كار تحت عنوان قائم مقام وزير دراموربين الملل ايجادكرده است تا اين مهم را پيگيري كند . وي در پايان تصريح كرد : گسترش اعزام نيروي كار به خارج از كشورمستلزم وجود تفاهم نامه  ها و موافقت نامه هاي مشخص در اين رابطه و ميزان عملياتي شدن آنهاست . اين تفاهم نامه ها و موافقت نامه ها تاثير بسيار زيادي در تسهيل اعزام نيروي كار به خارج از كشور دارد .
*منبع هفته نامه بازار كار *

ادامه مطالب در صفحه بعد

 

كار در مشهد- كاريابي در مشهد - اشتغال در مشهد - استخدام در مشهد - مشاوره شغلي - مشاوره كار - حقوق كار و تامين اجتماعي - بيمه بيكاري - استخدام - استخدام دولتي - آگهي استخدام - فرصت شغلي در مشهد - شغل - - كار - كارجويي - كارجو - كارفرما-ماده 80 - بند و ماده 80- سايت كاريابي - سايت اشتغال - اولين سايت كاريابي - بهترين سايت كاريابي - قويترين سايت كاريابي - جوياي كار در مشهد - جوياي كار در ايران - ثبت نام كاريابي- كانال تلگرامي استخدام - كانال تلگرامي استخدام در مشهد - كانال كاريابي مشهد - كانال استخدام مشهد - درج رايگان آگهي استخدام كارفرمايان در تلگرام - - تلگاام كاريابي مشهد - بزرگترين كانال استخدام تلگرام -كارورزي کارورزی - تبصره 14 - سوابق بیمه 

 

لیست منو ها
ثبت نام

جستجوی نیروی کار

نيروهاي مورد نياز اين هفته

بیمه بیکاری

اپليكيشن هاي مفيد كار

دريافت سوابق بيمه

مشاور كارفرمايان

کار و اقامت اتباع خارجی

شرايط لغو تعهد فارغ التحصيلان دانشگاههاي دولتي

مشاوره کار و تامین اجتماعی

حقوق و دستمزد 1402وسالهاي قبل

جستجوي شغل

طرح كارورزي

ثبت درخواست نيروي كارفرمايان

قانون کار جمهوری اسلامی ایران

مشاوره ،آموزش و سوالات

سایتهای مرتبط ومفید

تسهیلات

آگهي هاي استخدام دولتي و كشوري

مشاوره دادخواستهای کارگری

خبرها

سیستم عملیاتی کاریابی

راهنماي حق الزحمه استخدام شدگان كاريابي

مطالب متنوع اشتغال

 
آمار سایت
بازديدهاي امروز: 37
بازديدهاي ديروز: 114
کل بازديدها: 3737878
 
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به کاریابی آریا می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است